تعمیر گیربکس خودرو

گیربکس جزئی اصلی از وسیله ی نقلیه می باشد. در اینجا می توانیم دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس نام ببریم؛ اول اینکه هر موتوری دارای دوری محدود است و بیشتر از آن نمی تواند کار کند

تعمیر گیربکس خودرو

گیربکس جزئی اصلی از وسیله ی نقلیه می باشد. در اینجا می توانیم دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس نام ببریم؛ اول اینکه هر موتوری دارای دوری محدود است و بیشتر از آن نمی تواند کار کند

گیربکس جزئی اصلی از وسیله ی نقلیه می باشد. در اینجا می توانیم دو دلیل برای اهمیت بالای گیربکس نام ببریم؛ اول اینکه هر موتوری دارای دوری محدود است و بیشتر از آن نمی تواند کار کند و نکته دوم این است که گشتاور تعیین شده ای است که هر موتور با حداکثر دور خود می تواند تولید کند.

گیربکس های اتوماتیک یا به اصطلاح عامیانه تر جعبه‌ دنده های خودکار یک نوع انتقال در وسایل نقلیه ی موتور ی می باشد. گیربکس های خودکار برخلاف گیربکس های معمولی یا همان جعبه دنده های دستی تغییرات دنده ها را بصورت خودکار مدیریت می کند و هنگام حرکت خودرو دنده ها را تغییر می دهد و با این امکان راننده دیگر نیازی ندارد که بصورت دستی این کار را انجام دهد.

گیربکس های اتوماتیک پس از گیربکس های دستی یا همان جعبه دنده های مکانیکی طراحی شده است و برای رفع مشکلاتی که در گیربکس های دستی هست به وجود آمد. یکی از بزرگترین مزیت‌های گیربکس‌های اتوماتیک این است که به طورخودکار دنده‌ها را تعویض می‌نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهند که با اینکار دیگر راننده مهارتی خاص برای تعویض دنده ها را لازم ندارد و در اینکار دیگر دچار مشکل نشده و تمرکز بیشتری روی رانندگی خود دارد. برای تعویض دنده ها در گیربکس اتوماتیک عواملی مانند وزن، سرعت و موقعیت خودرو متناسب با مسیری که خودرو حرکت می کند تاثیر گذار می باشد.

  • ۰
  • ۰

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا 3

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا 3

شرکت خودروسازی مزدا که وظیفه تولید ابزار آلات نظامی داشت از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز روی آورد. بطوری که اتومبیل های سواری و وانت های مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. امروزه نیز شرکت مزدا با خودروهایی نظیر مزدا ۳، مزدا ۳ تیپ ۳، مزدا ۳ هاچ بک تیپ ۳، مزدا ۲ و … در ایران حضور دارد.

عرفی نسل دوم مزدا ۳:

این نسل از مزدا در سال ۲۰۰۹ معرفی شد که از لحاظ ظاهری نسبت به سری قبل دارای ارتفاع بلندتر، پهن تر و از نظر فضای داخلی برای سرنشینان جادارتر می باشد. علاوه بر گیربکس ۵ دنده گیربکس تیپ ترونیک چیزی که بیش از همه نمود پیدا می کند استفاده از تکنولوژی های جدید مصرف سوخت در بروزترین موتور های چهارسیلندر است که در بزرگراه ۵.۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد.

این نسل از مزدا ۳ جدید در دو مدل سدان و هاچ بک در بازار ایران حضور دارد که از نقاط مثبت بزرگ آن می توان به سواری راحت نسبت به رقبای خود نظیر تویوتا کرولا و کیا سراتو اشاره کرد.

تعمیرات سیستم تعلیق و تعمیر جلوبندی مزدا ۳ جدید:

عیب یابی و تعمیرات سیستم تعلیق و جلوبندی مزدا ۳ امر مهم و بسیار تخصصی می باشد و این مورد را نیز می توانید با خیال راحت به ما که تعمیرگاه مزدا ۳ هستیم بسپارید.

تعمیرات کامل موتور مزدا ۳ شما را از ۰ تا ۱۰۰ با بهترین قیمت ممکن و بسیار ارزان تر از سایر مراکز انجام می دهیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا ۳:

با توجه به حساسیت زیاد سیستم انتقال قدرت اتوماتیک و گیربکس مزدا ۳ به شما توصیه می کنیم برای عیب یابی و تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودروهای مزدا ۳ و مزدا ۳۲۳ به ما که تعمیرگاه تخصصی مزدا ۳ در amotors هستیم اعتماد کنید.

تنظیم موتور مزدا ۳ برای کاهش مصرف سوخت:

ما با بهره گیری از دستگاه های تخصصی و تجهیزات مرتبط، به عیب یابی و تنظیم موتور خودروی مزدا ۳ شما می پردازیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا 3

 آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

بلی. روغن گیربکس اتوماتیک نیز همانند روغن موتور و سایر روغن‌های مورد استفاده در خودرو برای کیلومتر خاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، لذا نیازمند تعویض کامل می باشد.

 سرویس‌های دوره‌ای تعمیر گیربکس اتوماتیک در چه زمانی انجام می پذیرد ؟

سرویس‌های دوره‌ای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس اتوماتیک بین 40000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر میباشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس‌‌های دوره‌‌ای ، شرایط رانندگی می‌باشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود. لذا توصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین 30000کیلومتر تا 40000کیلومتر می باشد.

علت تقه زدن گیربکس چیست ؟

علت اصلی می‌تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می‌باشد. همچنین در بعضی موارد می‌تواند اشکال و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

چرا گیربکس زوزه می‌کشد ؟

صدای زوزه معمولا از صدای فشار روغن و یا خرابی دنده‌ها، مجموعه دنده سیاره‌ای و دنده‌های دیفرانسیل می‌باشد.

علت گاز هرز خوردن گیربکس چیست ؟

گاز هرز خوردن گیربکس به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ و فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها می باشد.

خلاص شدن گیربکس به چه معناست ؟

در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرز شدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌های داخل گیربکس

حالت اضطراری گیربکس در دنده 3 به چه معنایی می باشد ؟

خودرو در یک دنده خاص مثل دنده 3 ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار می‌گیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.

  • ۹۸/۱۲/۰۶
  • کلینیک تخصصی تعمیرات خودرو

تعمیر گیربکس

مزدا 3

گیربکس اتوماتیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی